Jouw omzet verhogen met Point-of-Sale materiaal

Veel retailers maken niet optimaal gebruik van Point-of-Sale materiaal. Uit onderzoek blijkt dat de meeste aankoopbeslissingen pas op de winkelvloer worden gemaakt. Zie jij wel de kansen in van POS materiaal, om jouw product onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers?

Geschreven door: Maaike Schrijvers

Om precies te zijn, wordt 66% van de aankoopbeslissingen op de winkelvloer gemaakt. Met andere woorden: tweederde van de potentiële kopers kan jij op de winkelvloer verleiden tot de aankoop van jouw product. Hoe? Door het optimaliseren van de consumentencommunicatie door het inzetten van POS materiaal, als bijvoorbeeld storedisplays, vloerstickers, folderdisplays en schap wobblers.

De Toekomst is al jarenlang gespecialiseerd in POS materiaal en geeft de volgende tips:

  • Maak het POS materiaal herkenbaar:
    Het is belangrijk dat je met de ingezette materialen de aandacht trekt van de potentiële koper en dat zij de afzender direct herkennen. Maak dus altijd gebruik van jouw huisstijl en huiskleuren en zorg ervoor dat het logo goed opvalt.
  • Wissel het POS materiaal:
    Wanneer de potentiële koper voor een langere tijd hetzelfde POS materiaal getoond krijgt, zal dit na een tijdje hun aandacht niet meer trekken. Wissel daarom het POS materiaal regelmatig af.
  • Testen, testen en nog eens testen:
    Net als alle marketingcommunicatiemiddelen is het ene middel succesvoller dan het andere. Trek daarom een periode uit om de verschillende POS materialen te testen d.m.v. een A/B-test.

Benieuwd wat er allemaal mogelijk is? Bekijk dit snel hier, neem contact met ons op of kom langs op ons kantoor in Hilversum. De koffie staat altijd klaar! Met behulp van de beste vakmensen, de modernste technieken en de hoogste milieu- en kwaliteitsnormen produceren wij met veel plezier al jouw POS materiaal!