Communicatie van de Toekomst

Steeds meer merken zoeken naar alternatieve cross mediale methoden om zich te onderscheiden tussen het enorme communicatievolume. Beleveniscommunicatie is een trend die zich steeds breder gaat vestigen. Het ligt vaak dicht tegen thematische promoties aan, zoals: events, venues, reizen.

Communicatie van de Toekomst

Steeds meer merken zoeken naar alternatieve cross mediale methoden om zich te onderscheiden tussen het enorme communicatievolume. Beleveniscommunicatie is een trend die zich steeds breder gaat vestigen. Het ligt vaak dicht tegen thematische promoties aan, zoals: events, venues, reizen.

In de retailsector merk je dit bijvoorbeeld aan de opkomst van concept stores. Hier staat niet alleen het verkopen van producten centraal, maar er wordt juist ook ingespeeld op een sterke behoefte aan beleving tijdens het winkelen. Een voorbeeld: een zaak die duurzame schoenen verkoopt waar de gehele inrichting is afgestemd op duurzaamheid. De kleuren, POS materialen, visuals op de wanden en vloeren en zelfs de achtergrondmuziek in de winkel. Door middel van het toevoegen van een beleving wordt de doelgroep niet zozeer op hun rationele, maar meer op hun emotionele kant aangesproken. Het prikkelt de verbeelding. De winkel en het merk versterken elkaar.

Durf daarin dus ook cross mediaal te combineren. Zet naast de inzet van print media ook online media in. Maak gebruik van de technologie van iBeacon. Kleine zendertjes en slimme apps zorgen voor de brug tussen on- en offline en openen de weg naar een enorme hoeveelheid nieuwe mogelijkheden. De ontbrekende schakel tussen onze smartphone, de plek waar we zijn en objecten om ons heen. Verrijk de ervaring van je klanten en biedt mobiele interactie op specifieke locaties aan. Vertel wat meer over plekken of breng objecten in de omgeving tot leven. Biedt klanten eenvoudig meer informatie over het product waarbij ze stilstaan of de ruimte die ze binnenkomen dankzij Proximity Marketing. Geef ze een persoonlijke begroeting of biedt mobiele coupons aan voor aanbiedingen dichtbij. Met iBeacons maak je van ieder bezoek een belevenis!

Durf daarin dus ook cross mediaal te combineren. Zet naast de inzet van print media ook online media in. Maak gebruik van de technologie van Wil je meer weten over iBeacons? Kijk dan op: bestinbeacon.nl Nieuwsgierig naar de inzet van beleveniscommunicatie binnen jouw organisatie? Kom gerust langs!