Een kijkje in de Toekomst

Zoals verwacht was ook 2016 weer een bewogen jaar voor de digitale wereld: het aantal internetgebruikers ging over de grens van 3,5 miljard, augmented reality werd de realiteit van de dag door Pokémon en volgens sommigen dankt de VS zijn nieuwe president aan de Facebook-bubble. Wat brengt 2017 ons? Een kijkje in de toekomst.

Een kijkje in de Toekomst

Zoals verwacht was ook 2016 weer een bewogen jaar voor de digitale wereld: het aantal internetgebruikers ging over de grens van 3,5 miljard, augmented reality werd de realiteit van de dag door Pokémon en volgens sommigen dankt de VS zijn nieuwe president aan de Facebook-bubble. Wat brengt 2017 ons? Een kijkje in de toekomst.

Zoals verwacht was ook 2016 weer een bewogen jaar voor de digitale wereld: het aantal internetgebruikers ging over de grens van 3,5 miljard, augmented reality werd de realiteit van de dag door Pokémon en volgens sommigen dankt de VS zijn nieuwe president aan de Facebook-bubble. Wat brengt 2017 ons? Een kijkje in de toekomst.

1. Nog meer gebruik van de smartphone
In alle delen van de wereld stijgt het gebruik van de smartphone. Een paar feiten op een rij:

  • Meer dan 50% van de zoekopdrachten worden op mobiel uitgevoerd
  • 91% van het Facebookgebruik is mobiel
  • 90% van de tijd die gebruikers op hun mobiel doorbrengen gaat op aan apps

2. Personalisatie
Het buiten openbare kanalen omgaan met elkaar wordt belangrijker. Waar eerst social media groots werd aangepakt, want de massa werd ermee bereikt. Wordt nu de stroming van het hebben van écht persoonlijke interactie steeds groter.

3. Contentmarketing
De focus op goede contentmarketing blijft. Content wordt slimmer gemaakt en slimmer ingezet. Ook hier is de trend van personalisatie heel belangrijk. Visual storytelling is daarin een grote ontwikkeling. Beeld wordt een onmisbaar onderdeel van je verhaal. Met visual storytelling staat authenticiteit centraal en laat je de doelgroep zien, ervaren én voelen waar je mee bezig bent.

4. Augmented en virtual reality
Ook het gebruik van augmented reality en virtual reality wordt genoemd, maar vooral voor gebruik in niches. Het zal (nog) niet snel terugkomen in de standaard middelenmix. We hebben het afgelopen jaar wel kunnen beleven hoe Pokémon de wereld veroverde.

Wil je brainstormen wat de ontwikkelingen voor jouw organisatie zouden kunnen betekenen? Kom dan even langs voor lekkere koffie en een goed gesprek!